Vem ska jag kontakta?

Skador i lägenheten

  1. Kontakta ert hemförsäkringsbolag, eventuellt vid fuktproblem kontakta även Trygg Hansa som föreningen har tecknat en kollektiv bostadsrättstilläggsförsäkring med.
  2. Är problemet omfattande så meddela även någon i styrelsen så vi har möjlighet att agera ifall det finns risk för påverkan på huset i övrigt.

Yttre skador

  1. Kontakta styrelsen

Föreningsavgift

  1. Generella frågor om avierna ska ställas till styrelsen.
  2. Har ni problem med en specifik faktura som ni vet blivit fel (betalt fel summa, glömt avinr osv.) så är det smidigast att vända sig direkt till Modern Ekonomi som sköter vår ekonomi och lösa det direkt med dem.

Stopp i avloppet

  1. Först och främst kontakta oss i styrelsen. Vi bedömer sen omfattningen och om det behövs beställer vi en avloppsrensning.